2011
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Název česky
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Název anglicky
Constellations of Power in Educational Communication
Autoři
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace
Klíčová slova anglicky
power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
Změněno: 5. 5. 2016 16:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.
Anglicky
The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|