J 2011

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

Název česky

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

Název anglicky

Constellations of Power in Educational Communication

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace

Klíčová slova anglicky

power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
Změněno: 5. 5. 2016 16:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.

Anglicky

The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě