ŠEĎOVÁ, Klára. Mocenské konstelace ve výukové komunikaci (Constellations of Power in Educational Communication). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, vol. 16, No 1, p. 89-118. ISSN 1803-7437.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Name in Czech Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Name (in English) Constellations of Power in Educational Communication
Authors ŠEĎOVÁ, Klára.
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace
Keywords in English power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 5/5/2016 16:52.
Abstract
Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.
Abstract (in English)
The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.
Links
GA406/09/0752, research and development projectName: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
PrintDisplayed: 22/5/2024 01:44