k 2011

Současné prostředí subkultur – punk

LOJDOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Současné prostředí subkultur – punk

Name in Czech

Současné prostředí subkultur – punk

Name (in English)

Punk Subculture Today

Edition

Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

punk; kvalitativní výzkum; socializace; subkultury mládeže

Keywords in English

punk; qualitative research; socialization; youth subcultures

Tags

Reviewed
Změněno: 15/3/2012 15:36, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se výzkumně zabývá jedním z významných socializačních prostředí – prostředním punkové subkultury, které je nejprve ukotveno na poli sociální pedagogiky. Pro účely tohoto textu byla zvolena dílčí výzkumná otázka: „K jakým hodnotám se hlásí členové punkové subkultury?“. Vzorek tvoří 7 informantů, kteří se sami k punku hlásí nebo se k němu hlásili v minulosti. Nástrojem sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly přepsány a kódovány technikou otevřeného kódování. Hodnoty identifikované u členů punkové subkultury jsou prezentovány ve čtyřech kategoriích. První tvoří kreativní hodnoty, druhou sociální a environmentální hodnoty, třetí materiální hodnoty a čtvrtou kategorií je samostatně stojící hodnota zábavy. Výzkum je součástí disertační práce, v jejímž rámci bude rozšířen jak výzkumný vzorek, tak i popis zkoumané subkultury.

In English

This paper defines the punk subculture as a milieu for socialization of the youth. The findings are integrated into the theory of Social Education. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The goal for this part of research was describe values in punk subculture. The results are divided into four groups: creative values, social and enviromental values, material values and the value of fun. The research is part of dissertation thesis in progress.

Links

GD406/09/H040, research and development project
Name: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Czech Science Foundation, School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning