Detailed Information on Publication Record
2011
Současné prostředí subkultur – punk
LOJDOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Současné prostředí subkultur – punk
Name in Czech
Současné prostředí subkultur – punk
Name (in English)
Punk Subculture Today
Authors
Edition
Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
punk; kvalitativní výzkum; socializace; subkultury mládeže
Keywords in English
punk; qualitative research; socialization; youth subcultures
Tags
Reviewed
Změněno: 15/3/2012 15:36, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Příspěvek se výzkumně zabývá jedním z významných socializačních prostředí – prostředním punkové subkultury, které je nejprve ukotveno na poli sociální pedagogiky. Pro účely tohoto textu byla zvolena dílčí výzkumná otázka: „K jakým hodnotám se hlásí členové punkové subkultury?“. Vzorek tvoří 7 informantů, kteří se sami k punku hlásí nebo se k němu hlásili v minulosti. Nástrojem sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly přepsány a kódovány technikou otevřeného kódování. Hodnoty identifikované u členů punkové subkultury jsou prezentovány ve čtyřech kategoriích. První tvoří kreativní hodnoty, druhou sociální a environmentální hodnoty, třetí materiální hodnoty a čtvrtou kategorií je samostatně stojící hodnota zábavy. Výzkum je součástí disertační práce, v jejímž rámci bude rozšířen jak výzkumný vzorek, tak i popis zkoumané subkultury.
In English
This paper defines the punk subculture as a milieu for socialization of the youth. The findings are integrated into the theory of Social Education. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The goal for this part of research was describe values in punk subculture. The results are divided into four groups: creative values, social and enviromental values, material values and the value of fun. The research is part of dissertation thesis in progress.
Links
GD406/09/H040, research and development project |
|