BRADOVÁ, Jarmila. Variácie priestorového usporiadania školskej triedy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu. Studia paedagogica. Brno, 2011, roč.16, č. 1, s. 191-210, 19 s. ISSN 1803-7437.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Variácie priestorového usporiadania školskej triedy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu.
Název anglicky Variations of classroom arrangement and their impact on classroom communication
Autoři BRADOVÁ, Jarmila (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, 2011, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050324
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pedagogická komunikácia; priestorové usporiadanie školskej triedy; zóna dominantnej účasti
Klíčová slova anglicky action zone classroom; communication seating arrangement
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:42.
Anotace
Témou príspevku je priestorové usporiadanie školskej triedy a jeho vplyv na pedagogickú komunikáciu. Príspevok má charakter prehľadovej štúdie, postavenej na prevažne zahraničnom výskume, a predstavuje tri najčastejšie používané typy triedneho usporiadania z pohľadu doterajšieho empirického výskumu. Jednotlivé usporiadania sú predstavené na princípe účelnosti pri konkrétnych organizačných formách výuky a zamýšľaných komunikačných aktivitách a následne vzájomne porovnané. V závere príspevok pojednáva o existencii zóny dominantnej aktivity v sálovo usporiadanej triede a príčinách jej vzniku.
Anotace anglicky
The text discusses classroom seating arrangement and its influence on classroom communication. It has a form of literature review based primarily on foreign research findings as there is no such evidence available in Czech Republic. The text presents and compares the most commonly used types of classroom seating arrangements on a principle of their effectivity in various interactional situations. Finnaly the article shifts its focus on row and column arrangement as it is the most commonly classroom design used in Czech Republic and discusses possible existence of zones of disproportionate communication activity within it.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 00:44