2011
Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu
TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Arnošt WAHLAZákladní údaje
Originální název
Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu
Název česky
Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu
Název anglicky
Map Portals as a Tool for Teaching Geography of Tourism
Autoři
TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Arnošt WAHLA
Vydání
Studia turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, 1804-252X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky
geografie; cestovní ruch; mapové servery; internet; GIS; WMS
Klíčová slova anglicky
geography; tourism; map servers; internet; GIS; WMS
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2012 15:46, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá možnostmi využití webových mapových serverů (mapových portálů) při výuce geografie cestovního ruchu. Vychází se z předpokladu, že geografie cestovního ruchu pro negeografické obory studia vyžaduje alespoň elementární práci s geografickými informačními systémy, které však ve své sofistikované podobě přinášejí oborům s nízkou kartografickou/geoinformatickou gramotností edukační problémy. Příspěvek ukazuje cestu intuitivnějších možností webového rozhraní mapových portálů, které umožňují provázat výuku geografie cestovního ruchu s prostorovými aspekty studovaného jevu.
Anglicky
The paper deals with the possibilities of using web map servers (map portals) for teaching geography of tourism. It is assumed that the geography of tourism for non-geographic fields of study requires at least an elementary work with geographic information systems but in its sophisticated form they bring educational problems especially to students with low cartographic / spatial information literacy. Thus we show the way of the possibility of intuitive web interface with map portals which allow linking the teaching of geography, tourism and spatial aspects of the studied phenomenon.