2011
CLIL v české školní praxi
HANUŠOVÁ, Světlana a Naděžda VOJTKOVÁZákladní údaje
Originální název
CLIL v české školní praxi
Název česky
CLIL v české školní praxi
Název anglicky
CLIL in Czech school practice
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana a Naděžda VOJTKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 103 s. 2011
Nakladatel
Studio Arx
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86665-09-2
Klíčová slova česky
Cizí jazyk; nejazykový předmět;integrace;základní školy; střední školy
Klíčová slova anglicky
Foreign language;content teaching; integration;basic schools; secondary schools
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2013 20:05, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Integrovaná výuka jazyka a nejazykového předmětu patří k nejnovějším trendům ve vzdělávání. Její zavádění v České republice je ztíženo skutečností, že cizí jazyky jsou do velké míry vyučovány nekvalifikovaně a učitelé nejazykových předmětů často neovládají cizí jazyk na dostatečné úrovni. Autorky reflektují svou zkušenost facilitátorek a koordinátorek skupiny učitelů základních a středních škol, kteří v současné době zavádějí výuku pomocí metody CLIL. Kniha má sloužit jako inspirace pro české učitele, kteří chtějí začít s CLILem.
Anglicky
Content and Language Integrated Learning (CLIL) belongs to recent educational trends. Its beginnings in the Czech Republic are challenging due to the high percentage of foreign language teachers without full qualification and rather low foreign language communicative competences of subject teachers. The authors describe their experience as facilitators and coordinators of a group of primary and secondary in-service teachers in the Vysočina region who are currently introducing CLIL into the school educational programmes at their schools. The book should serve as a source of inspiration for Czech teachers who want to start with CLIL.