LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků
Název anglicky Learning Styles and Strategies in Foreign Language Instruction
Autoři LOJOVÁ, Gabriela (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, 240 s. pedagogika, 2011.
Nakladatel Portál
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054708
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7367-876-0
Klíčová slova česky strategie učení; styly učení; výuka; cizí jazyky
Klíčová slova anglicky learning styles; learning strategies; instruction; foreign languages
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 2. 3. 2012 14:11.
Anotace
Téma monografie souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoreticko-výzkumné vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. Příklady z každodenního života ilustrují probírané jevy a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Text sumarizuje vědecko-výzkumné poznatky z této oblasti a klade důraz na jejich praktickou aplikaci ve výuce cizích jazyků v podmínkách našeho edukačního kontextu. Kniha je určena pro odborníky (výzkumníky, teoretiky i praktiky) z oblasti lingvodidaktiky, metodiky cizích jazyků, studenty učitelství a učitele cizích jazyků.
Anotace anglicky
The book focuses on learning styles and strategies in the process of foreign language (FL) learning. The main goals are to provide FL professionals with a detailed insight into individual learners’ intrapersonal differences and widen their understanding of FL learning processes as a base for more effective FL teaching and the development of learners’ potentials. The authors summarize the state-of-the-art theoretical knowledge, apply it to FL learning and provide readers with resources for more detailed study. As the overall objective is to link theory and practice, the main focus is on the application of the knowledge to FL teaching in our educational environment as well as on developing learners’ metacognitive awareness and autonomy.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 6. 2024 12:23