2011
Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků
LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků
Název anglicky
Learning Styles and Strategies in Foreign Language Instruction
Autoři
LOJOVÁ, Gabriela (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 240 s. pedagogika, 2011
Nakladatel
Portál
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054708
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7367-876-0
Klíčová slova česky
strategie učení; styly učení; výuka; cizí jazyky
Klíčová slova anglicky
learning styles; learning strategies; instruction; foreign languages
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2012 14:11, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Téma monografie souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoreticko-výzkumné vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. Příklady z každodenního života ilustrují probírané jevy a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Text sumarizuje vědecko-výzkumné poznatky z této oblasti a klade důraz na jejich praktickou aplikaci ve výuce cizích jazyků v podmínkách našeho edukačního kontextu. Kniha je určena pro odborníky (výzkumníky, teoretiky i praktiky) z oblasti lingvodidaktiky, metodiky cizích jazyků, studenty učitelství a učitele cizích jazyků.
Anglicky
The book focuses on learning styles and strategies in the process of foreign language (FL) learning. The main goals are to provide FL professionals with a detailed insight into individual learners’ intrapersonal differences and widen their understanding of FL learning processes as a base for more effective FL teaching and the development of learners’ potentials. The authors summarize the state-of-the-art theoretical knowledge, apply it to FL learning and provide readers with resources for more detailed study. As the overall objective is to link theory and practice, the main focus is on the application of the knowledge to FL teaching in our educational environment as well as on developing learners’ metacognitive awareness and autonomy.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|