B 2011

Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků

LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků

Název anglicky

Learning Styles and Strategies in Foreign Language Instruction

Autoři

LOJOVÁ, Gabriela (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 240 s. pedagogika, 2011

Nakladatel

Portál

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054708

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7367-876-0

Klíčová slova česky

strategie učení; styly učení; výuka; cizí jazyky

Klíčová slova anglicky

learning styles; learning strategies; instruction; foreign languages

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2012 14:11, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Téma monografie souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoreticko-výzkumné vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. Příklady z každodenního života ilustrují probírané jevy a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Text sumarizuje vědecko-výzkumné poznatky z této oblasti a klade důraz na jejich praktickou aplikaci ve výuce cizích jazyků v podmínkách našeho edukačního kontextu. Kniha je určena pro odborníky (výzkumníky, teoretiky i praktiky) z oblasti lingvodidaktiky, metodiky cizích jazyků, studenty učitelství a učitele cizích jazyků.

Anglicky

The book focuses on learning styles and strategies in the process of foreign language (FL) learning. The main goals are to provide FL professionals with a detailed insight into individual learners’ intrapersonal differences and widen their understanding of FL learning processes as a base for more effective FL teaching and the development of learners’ potentials. The authors summarize the state-of-the-art theoretical knowledge, apply it to FL learning and provide readers with resources for more detailed study. As the overall objective is to link theory and practice, the main focus is on the application of the knowledge to FL teaching in our educational environment as well as on developing learners’ metacognitive awareness and autonomy.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání

Přiložené soubory

Portal_lojova_vlckova_startegie_styly2011_zllwwcco.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Portal_lojova_vlckova_startegie_styly2011.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru