2011
Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster)
NAJVAR, Petr a Michaela PÍŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster)
Název česky
Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster)
Autoři
NAJVAR, Petr a Michaela PÍŠOVÁ
Vydání
19. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Změněno: 4. 1. 2015 21:57, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
Anotace
V originále
Obecný koncept expertnosti je v různých oborech lidské činnosti různě chápán a operacionalizován. Výzkumu rozvoje expertnosti je v návaznosti na různá chápání tohoto konceptu věnována zasloužená pozornost. Různé operacionalizace mohou být inspirativní i pro výzkum expertnosti u učitelů. Porozumění procesům stávání se z učitele-novice učitelem-expertem je předpokladem pro facilitaci procesů profesního rozvoje (budoucích) učitelů. Přijetí Shulmanovy teorie poznatkové báze učitelství (rozlišení znalostí obsahu od didaktických znalostí a didaktických znalostí obsahu) jako východiska pro výzkum expertnosti učitelů otevírá jednu z možností operacionalizace dimenzí expertnosti u učitelů. Poster představuje několik metodologických přístupů k výzkumu expertnosti v různých pojetích a v různých oborech. Zaměřuje se jak na přístupy kvalitativní tak i kvantitativní, a to zejména ve vztahu k tomu, jakou mohou být inspirací pro připravovaný výzkum expertnosti v učitelské profesi, který je realizován v letech 2011–2013 na příkladu učitelů cizích jazyků.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|