B 2011

Skici ze současné estetické výchovy

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Základní údaje

Originální název

Skici ze současné estetické výchovy

Název česky

Skici ze současné estetické výchovy

Název anglicky

Sketches of contemporary aesthetic education

Autoři

BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 192 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00067348

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5616-9

Klíčová slova česky

estetická výchova; výtvarná výchova; kvalitativní výzkum; zakotvená teorie

Klíčová slova anglicky

aesthetic education; art education; qualitative research; grounded theory

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2014 13:13, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha Skici ze současné estetické výchovy je koncipována jako imaginární náčrtník, který se snaží postihnout současnou estetickou výchovu z pěti různých úhlů. První skica je věnována pojmu estetická výchova, druhá skica načrtává čtyři významné teoretické přístupy k estetické výchově a třetí se věnuje metodologii výzkumného šetření. Čtvrtá, nejrozsáhlejší skica detailně popisuje jednotlivé prvky, které formují podobu výtvarné složky estetické výchovy. Pátá skica tento materiál zpracovává s cílem představit zakotvenou teorii výtvarné složky estetické výchovy. Závěr knihy shrnuje předložené skici a nabízí možnosti, jak poznatky z nich vytěžit na poli pedagogické teorie, empirie i praxe.

Anglicky

Sketches of contemporary aesthetic education is conceived as an imaginary sketchbook, which tries to cover contemporary aesthetic education from five different angles. The first sketch is devoted to the term of aesthetic education, the second sketch portrays four important theoretical approaches to aesthetic education, the third sketch presents methodology of empirical research. The fourth, most extensive sketch depicts in detail the individual elements, which form the visual art part of aesthetic education. The fifth sketch then works with this material with the goal of introducing the grounded theory of aesthetic education (the visual segment). Conclusion of the book summarises the presented sketches and offers ways how to apply the hereby-gained knowledge in pedagogical theory, empiricism as well as practice.