2011
Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
ZOUNEK, Jiří a Marcela PETROVÁ KAFKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
Název anglicky
Education in the Czech Republic in the 21st century - schools, teachers and students (readers) in the era of digital media
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00054837
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělávání škola učitelé žáci ICT čtenáři čtení knihovny PISA 2009
Klíčová slova anglicky
education school teacher pupil ICT readers reading library PISA 2009
Štítky
Změněno: 15. 1. 2012 21:11, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této „nové éry“ stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT ve vzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budou vnímat nejenom jako „děti školou povinné“, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.
Anglicky
The paper describes and explains what has happened in the last decade in the field of ICT in education in the Czech Republic. The paper is based on quantitative and qualitative research. The authors used own research data, but also analyzed data e. g. from the Czech Statistical Office and also from own analysis of PISA 2009 database.