k 2011

Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií

ZOUNEK, Jiří a Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií

Název anglicky

Education in the Czech Republic in the 21st century - schools, teachers and students (readers) in the era of digital media

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00054837

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vzdělávání škola učitelé žáci ICT čtenáři čtení knihovny PISA 2009

Klíčová slova anglicky

education school teacher pupil ICT readers reading library PISA 2009

Štítky

Změněno: 15. 1. 2012 21:11, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této „nové éry“ stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT ve vzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budou vnímat nejenom jako „děti školou povinné“, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.

Anglicky

The paper describes and explains what has happened in the last decade in the field of ICT in education in the Czech Republic. The paper is based on quantitative and qualitative research. The authors used own research data, but also analyzed data e. g. from the Czech Statistical Office and also from own analysis of PISA 2009 database.