C 2011

Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku

GAJZLEROVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ

Základní údaje

Originální název

Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku

Název česky

Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku

Název anglicky

Examples of Successful Professional Education of Persons with Profound Disabilities via E-learning in Baden-Württemberg

Autoři

GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. od s. 123-130, 8 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054932

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5602-2

Klíčová slova česky

virtuální vzdělávání; těžké tělesné postižení; profesní příprava; Berufsbildungswerk (BBW); tele-kouč; Neckargemünd

Klíčová slova anglicky

virtual education; profound disability; professional preparation; Berufsbildungswerk (BBW); tele-coach; Neckargemünd
Změněno: 15. 10. 2013 15:14, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je věnována problematice virtuálního (on-line) vzdělávání osob s těžkým tělesným postižením, kteří se nemohou vzdělávat, vzhledem ke svému zdravotnímu postižení, běžnou kontaktní formou. Virtuální vzdělávání přináší překonání zmiňované bariéry, a tím i možnost profesního a společenského uplatnění na trhu práce a v běžném životě, a tak z osob se zdravotním postižením, pobírajících státní příspěvky se stávají plátci daní. Vše je realizováno na základě internetu, základních vstupních a výstupních zařízení a každodenní výuky. V kapitole jsou uvedeny praktické ukázky úspěšnosti projektu na konkrétních případech studentů či absolventů. Zjištěné skutečnosti slouží jako podklad výzkumu.

Anglicky

The chapter focuses on the issue of virtual (on-line) education of persons with profound disabilities who cannot be educated with traditional contact methods. Virtual education offers a way to reduce the before mentioned barrier and, therefore, a possibility of professional and social inclusion to everyday life and job opportunities. This changes beneficiaries of social support to payers. The system is based on internet, basic input and output facilities and everyday tutoring. The chapter offers examples of the project success, presents concrete students or graduates of the programme. These facts serve as a basis for the research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání