D 2011

Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol

Název anglicky

New Stady Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Ostrava, Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, od s. 7-16, 10 s. 2011

Nakladatel

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054940

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7368-942-1

Klíčová slova česky

speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů

Klíčová slova anglicky

Special Education; Inclusive Education; Pupils with Special Needs; Secondary School; Teacher of Vocational Subjects

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:31, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek seznamuje se změnami ve společnosti, kdy se prohlubuje snaha po inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení, do zaměstnání a do společnosti. Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Člának se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia.

Anglicky

The article contains with changes in the society increase the efforts to integrate and include children with special educational needs to schools, educational facilities, and to the society in general. Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The chapter analyzes the success of the study of Special Education for teachers of Secondary schools in combination field of study Teaching.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání