2011
Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Název anglicky
New Stady Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ostrava, Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, od s. 7-16, 10 s. 2011
Nakladatel
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054940
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-942-1
Klíčová slova česky
speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Klíčová slova anglicky
Special Education; Inclusive Education; Pupils with Special Needs; Secondary School; Teacher of Vocational Subjects
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:31, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Článek seznamuje se změnami ve společnosti, kdy se prohlubuje snaha po inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení, do zaměstnání a do společnosti. Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Člának se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia.
Anglicky
The article contains with changes in the society increase the efforts to integrate and include children with special educational needs to schools, educational facilities, and to the society in general. Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The chapter analyzes the success of the study of Special Education for teachers of Secondary schools in combination field of study Teaching.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|