VÍTKOVÁ, Marie. Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 85-110, 22 s. ISBN 978-80-210-5693-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{966671, author = {Vítková, Marie}, address = {Brno}, booktitle = {Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu}, edition = {1. vydání}, keywords = {special educational support; individuals with special educational needs; disability; health disadvantage; social disadvantage; assistant teacher; the Education Act; the Social service Act; Act on communication systems of deaf and deafblind people}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5693-0}, pages = {85-110}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 966671 AU - Vítková, Marie PY - 2011 TI - Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021056930 KW - special educational support KW - individuals with special educational needs KW - disability KW - health disadvantage KW - social disadvantage KW - assistant teacher KW - the Education Act KW - the Social service Act KW - Act on communication systems of deaf and deafblind people N2 - V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. In \textit{Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s.~85-110, 22 s. ISBN~978-80-210-5693-0.
|