D 2011

Strategie v přípravě učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na odborném učilišti a praktických školách

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Strategie v přípravě učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na odborném učilišti a praktických školách

Name (in English)

Strategies in Preparation of Future Teachers of Students with Special Educational Needs in Vocational Education

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Neuvedeno. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 550-569, 20 pp. 2011

Publisher

Paido, Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00054963

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-216-1

Keywords (in Czech)

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola odborné učiliště praktická škola učitel odborných předmětů

Keywords in English

student with special educational needs; secondary school; vocational school; practical school; vocational teacher

Tags

Reviewed
Změněno: 16/1/2012 12:38, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Článek se zabývá novým studijním oborem Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu Učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma. Ve stati je uveden příklad výzkumného šetření na odborném učilišti a dvouleté praktické škole s cílem analyzovat problematiku výběru povolání osob se speciálními vzdělávacími potřebami

In English

The article presents a new field of study programme Special Education for Vocational Teachers in combination with a study programme Vocational Teaching for Secondary Schools – Services, which is a part time M.A. study programme Teaching for Secondary Schools. The article offers on example of a research at vocational school and two-year practical school with the aim to analyse the topic of carrer choice of persons with special educational needs.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education