Detailed Information on Publication Record
2011
Strategie v přípravě učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na odborném učilišti a praktických školách
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Strategie v přípravě učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na odborném učilišti a praktických školách
Name (in English)
Strategies in Preparation of Future Teachers of Students with Special Educational Needs in Vocational Education
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Neuvedeno. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 550-569, 20 pp. 2011
Publisher
Paido, Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054963
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech)
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola odborné učiliště praktická škola učitel odborných předmětů
Keywords in English
student with special educational needs; secondary school; vocational school; practical school; vocational teacher
Tags
Reviewed
Změněno: 16/1/2012 12:38, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek se zabývá novým studijním oborem Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu Učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma. Ve stati je uveden příklad výzkumného šetření na odborném učilišti a dvouleté praktické škole s cílem analyzovat problematiku výběru povolání osob se speciálními vzdělávacími potřebami
In English
The article presents a new field of study programme Special Education for Vocational Teachers in combination with a study programme Vocational Teaching for Secondary Schools – Services, which is a part time M.A. study programme Teaching for Secondary Schools. The article offers on example of a research at vocational school and two-year practical school with the aim to analyse the topic of carrer choice of persons with special educational needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|