HRICOVÁ, Lenka. Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou. In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou
Název anglicky Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion
Autoři HRICOVÁ, Lenka.
Vydání Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-215-4
Klíčová slova česky Sociální integrace; školská integrace; inkluze; projekty; sluchové postižení; hluchoslepota
Klíčová slova anglicky Social integration; school integration; inclusion; hearing impairment; deafblindness
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 26. 3. 2012 13:44.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na podporu sociální inkluze osob se zdravotním postižením, konkrétně osob s postižením smyslovým. Jsou v něm ve vzájemné souvislosti prezentovány tři konkrétní projekty, které buď byly či právě jsou realizované s důrazem na podporu sociální inkluze, ale také s ohledem na význam a vliv těchto projektů na inkluzi školskou. Dvě výzkumná šetření byla realizována v rámci diplomových projektů studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, poslední projekt je podpořen programem EU Mládež v akci.
Anotace anglicky
The article is focused on the support of social inclusion of persons with health impairments, especially of persons with sensual impairments. There are three projects presented in the article, which were or are realised with emphasis on the support of social inclusion, but also with aspect of the sense and influence of this projects on school inclusion. Two researches were realised as the diploma thesis from two students of the Faculty of Education at the Masaryk University, the last one is facilitated from the programme EU Youth in action.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 4. 6. 2024 01:56