p 2011

Sherlock Holmes as a structured drama

DOHNALOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

Sherlock Holmes as a structured drama

Name in Czech

Sherlock Holmes jako strukturované drama

Name (in English)

Sherlock Holmes as a structured drama

Edition

2011

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

četba, angličtina jako cizí jazyk, četba v cizím jazyce, mnohasmyslový přístup, strukturované drama

Keywords in English

reading, EFL, reading in a foreign language, multi-sensory approach, structured drama
Změněno: 17/1/2012 11:14, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Abstract

V originále

Reading in a foreign language as a required part of the secondary education targetted at developing receptive skills and elarging the students vocabulry and structures available for productive skills. Structured drama as a multisensory approach enabling all the students to grasp the meaning of a text in meaningful activities.

In Czech

Četba v cizím jazyce jako vyžadovaná součást středoškolského vzdělávání, jejímž cílem je rozvoj receptivních jazykových dovedností a obohacování slovní zásoby i frází později dostupných v produktivních dovednostech. Structurované drama jako mnohasmyslový přístup umožňující porozumění textu u všech žáků ve smysluplných situacích.