k 2011

Učitel v procesu biofilní orientace vzdělávání

MARKOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Učitel v procesu biofilní orientace vzdělávání

Name (in English)

Teacher in Process of Biophiled Orientation of Education

Authors

Edition

Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence 2. díl, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5710-4

Keywords (in Czech)

role učitele; biofilní orientace vzdělání; vztah dětí k přírodě

Keywords in English

role of teacher; biophiled orientation of education; children’s relationship to nature

Tags

Reviewed
Changed: 1/3/2012 12:42, Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.

Abstract

In the original language

Článek pojednává o teoreticko-filosofickém východisku biofilní orientace vzdělání a její implementace do výuky. Autorka se zamýšlí nad možností utváření pozitivního vztahu dětí k přírodě, v němž hraje primární roli učitel.

In English

The article deals about theoretical and philosophical basis of biophiled orientation of education and its implementation into education. Author reflects about possibility of forming a positive relationship of children to nature, where teacher plays a primary role.