2011
Učitel v procesu biofilní orientace vzdělávání
MARKOVÁ, PetraBasic information
Original name
Učitel v procesu biofilní orientace vzdělávání
Name (in English)
Teacher in Process of Biophiled Orientation of Education
Authors
Edition
Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence 2. díl, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5710-4
Keywords (in Czech)
role učitele; biofilní orientace vzdělání; vztah dětí k přírodě
Keywords in English
role of teacher; biophiled orientation of education; children’s relationship to nature
Tags
Reviewed
Changed: 1/3/2012 12:42, Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
In the original language
Článek pojednává o teoreticko-filosofickém východisku biofilní orientace vzdělání a její implementace do výuky. Autorka se zamýšlí nad možností utváření pozitivního vztahu dětí k přírodě, v němž hraje primární roli učitel.
In English
The article deals about theoretical and philosophical basis of biophiled orientation of education and its implementation into education. Author reflects about possibility of forming a positive relationship of children to nature, where teacher plays a primary role.