k 2011

Attitudes of future teachers and other professionals towards individuals with disabilities and inclusion. (Poster)

PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Attitudes of future teachers and other professionals towards individuals with disabilities and inclusion. (Poster)

Vydání

Forschungskulturen im Diskurs, 2011

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Postoje; inkluze; budoucí učitelé

Klíčová slova anglicky

Attitudes; Inclusion; Future Teachers

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 18. 1. 2012 11:56, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Specific category within the research of attitudes are studies focusing on attitudes of teachers and other professional in education in in-service and pre-service situations. Attitudes of teachers towards students with special educational needs are one of the main factors for successful education in inclusive settings. Negative attitudes towards individuals with disabilities function as hidden barriers specifically for those, who wish to fully participate in a given society. Negative attitudes of in-service teachers are hard to change. Therefore, we need to form positive attitudes towards inclusion and towards people with disabilities in general already in pre-service teacher training. Students of three faculties of Masaryk University (Education, Science and Medicine) that had a compulsory course in special education were asked to reveal their attitudes towards people with disabilities and inclusion. We used the three component model of attitude (cognitive, affective and conative).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání