HLOUŠKOVÁ, Lenka. Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR (The direction of development of university counselling set by educational policy of the EU and the Czech Republic). In Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. Brno: Asociace vysokoškolských poradců o.s., 2011, p. 26-30. ISBN 978-80-260-1198-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR
Name (in English) The direction of development of university counselling set by educational policy of the EU and the Czech Republic
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. p. 26-30, 5 pp. 2011.
Publisher Asociace vysokoškolských poradců o.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00055012
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-260-1198-9
Keywords (in Czech) Vysokoškolské poradenství; vysoké školy; celoživotní učení; celoživotní poradenství; kariérové poradenství.
Keywords in English University counselling; university; lifelong learning; lifelong guidance; career guidance.
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 28/3/2012 13:11.
Abstract
Příspěvek vychází z analýzy vybraných dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují priority rozvoje poradenských služeb. Pro účely analýzy byly vybrány dokumenty vydané od roku 2004 do současnosti, které se týkají poradenství a celoživotního učení, jehož nedílnou součástí je i terciární vzdělávání a další vzdělávání na vysokých školách. V dokumentech je sledován význam a společenská očekávání ve vztahu k poradenství, principy poskytování poradenských služeb a specifické úkoly pro rozvoj poradenských služeb na vysokých školách. Výsledky této analýzy slouží k pojmenování směru dalšího rozvoje současného vysokoškolského poradenství v ČR.
Abstract (in English)
This paper stems from the analysis of selected documents of the European Union and the Czech Republic which set a priority of development of guidance and counselling services. Some documents published between 2004 and 2011 were chosen for the purpose of this analysis. They deal with guidance and counselling and lifelong learning, the integral part of which is also tertiary education and some other(adult) education at universities. The meaning and social expectations in relation to counselling are monitored in documents, furthermore, principles of providing couselling services and specific tasks for development of university counselling services in the Czech Republic are also observeed. Results of this analysis serve for designating the direction of further development of current university counselling in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 28/5/2024 18:22