2011
Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice
CHALOUPKOVÁ, SoňaZákladní údaje
Originální název
Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice
Název česky
Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice
Název anglicky
An Analysis of School Curricula and Teaching Process in Elementary Schools Practice in the Czech Republic
Autoři
CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 232 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055115
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5646-6
Klíčová slova česky
Lehké mentální postižení; vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; vyučovací proces; vyučovací metody; vyučovací formy; vyučovací prostředky; školní vzdělávací program
Klíčová slova anglicky
Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; elementary school practice; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources; School Education Programme
Štítky
Změněno: 8. 2. 2012 15:01, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Monografie je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. Teoretická část monografie charakterizuje mentální postižení a přístupy ke vzdělávání žáků s mentálním postižením z teoretického hlediska. Empirická část monografie obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu školních vzdělávacích programů v základních školách praktických v Jihomoravském kraji. Cílem druhého výzkumného projektu je analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice. Součástí jsou také doporučení pro speciálněpedagogickou teorii a praxi.
Anglicky
The monograph deals with the analysis of teaching process in elementary schools practical in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The teoretical part describes a mental disability and approaches to teaching pupils with mental handicap from a theoretical point of view. The empirical part includes two research projects. First research project is focused on the analysis of the school education programmes, which are made under the framework education programme for elementary education - supplement for education of pupils with mild mental handicap in elementary schools practical in the South Moravian region. The aim of second research is analysis of teaching process in elementary schools practical in the Czech Republic. Also monograph includes recommendations for special educational theory and practice.