B 2011

Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice

CHALOUPKOVÁ, Soňa

Základní údaje

Originální název

Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice

Název česky

Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice

Název anglicky

An Analysis of School Curricula and Teaching Process in Elementary Schools Practice in the Czech Republic

Autoři

CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 232 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055115

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5646-6

Klíčová slova česky

Lehké mentální postižení; vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; vyučovací proces; vyučovací metody; vyučovací formy; vyučovací prostředky; školní vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; elementary school practice; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources; School Education Programme

Štítky

Změněno: 8. 2. 2012 15:01, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Monografie je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. Teoretická část monografie charakterizuje mentální postižení a přístupy ke vzdělávání žáků s mentálním postižením z teoretického hlediska. Empirická část monografie obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu školních vzdělávacích programů v základních školách praktických v Jihomoravském kraji. Cílem druhého výzkumného projektu je analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice. Součástí jsou také doporučení pro speciálněpedagogickou teorii a praxi.

Anglicky

The monograph deals with the analysis of teaching process in elementary schools practical in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The teoretical part describes a mental disability and approaches to teaching pupils with mental handicap from a theoretical point of view. The empirical part includes two research projects. First research project is focused on the analysis of the school education programmes, which are made under the framework education programme for elementary education - supplement for education of pupils with mild mental handicap in elementary schools practical in the South Moravian region. The aim of second research is analysis of teaching process in elementary schools practical in the Czech Republic. Also monograph includes recommendations for special educational theory and practice.