JIREČEK, Miroslav. K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu). In J. Doleželová (ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 69–75. ISBN 978-80-210-5587-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Název česky K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Název anglicky To the problems of school subject research (Outline of theoretical basis of dissertation)
Autoři JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů), od s. 69–75, 7 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055131
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5587-2
Klíčová slova česky vyučovací předmět; kurikulum; srovnávací pedagogika; historicko-srovnávací analýza
Klíčová slova anglicky school subject; curriculum; comparative pedagogy; comparative-historical analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Změněno: 4. 4. 2013 16:45.
Anotace
Příspěvek se zabývá teoretickým pozadím disertační práce zkoumající vývoj vyučovacího předmětu dějepis. Krátce přibližuje srovnávací pedagogiku, kde upozorňuje na chybějící chronologické hledisko v rámci této disciplíny, a nastiňuje metodu výzkumu, za kterou byla zvolena historicko-srovnávací analýza. Příspěvek se zabývá také některými teoriemi, které se věnují výzkumu vývoje vyučovacích předmětů.
Anotace anglicky
The contribution deals with the theoretical backround of the disertation which investigates the school subject history. It shorty depicts comparative pedagogy, where points about the mising chronological view in a fram of this discipline and sketches the method of the research, which is comparative historical analysys. The contribution also deals with same theories which devote to the research of school subject development.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 11:01