2011
Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Název anglicky
Education of students-refugees: Teachers´point of view
Autoři
NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina VODIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. od s. 137 - 152, 8 s. 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055133
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-220-8
Klíčová slova česky
edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum
Klíčová slova anglicky
education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Změněno: 24. 2. 2013 16:25, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Anglicky
The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|