C 2011

Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů

NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů

Název anglicky

Education of students-refugees: Teachers´point of view

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina VODIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. od s. 137 - 152, 8 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055133

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-220-8

Klíčová slova česky

edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum

Klíčová slova anglicky

education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Změněno: 24. 2. 2013 16:25, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.

Anglicky

The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání