NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ. Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 137 - 152, 8 s. ISBN 978-80-7315-220-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Název anglicky Education of students-refugees: Teachers´point of view
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina VODIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. od s. 137 - 152, 8 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055133
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-220-8
Klíčová slova česky edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum
Klíčová slova anglicky education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:25.
Anotace
Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Anotace anglicky
The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 07:39