C 2011

Žák se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy

DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ

Základní údaje

Originální název

Žák se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy

Název anglicky

Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení.Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 165-172, 8 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055146

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

Inkluzivní škola; 1. stupeň základní školy; žák se sluchovým postižením; případová studie.

Klíčová slova anglicky

Inclusive school; primary school; pupil with hearing impairment; case study.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2013 09:58, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Anotace

V originále

V předkládané kapitole, která je jedním z výstupů komplexního výzkumu, probíhajícího od podzimu roku 2009 a zaměřeného na analýzu podmínek vzdělávání a přístupů k žákům se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní školy, jsou představeny dvě případové studie žáků se sluchovým postižením, kteří jsou integrováni na prvním stupni dvou běžných základních škol. Případové studie se podrobně zaměřují na rozbor situace, kdy je žák integrován, a to z různých úhlů pohledu.

Anglicky

The following chapter, which is one of the results of the complex research realized from autumn 2009 and focused on the analysis of the conditions of education of pupils with hearing impairment and attitudes to pupils with hearing impairment in the environment of inclusive school, presents two case studies of pupils with hearing impairment, who are integrated at mainstream primary schools. The case studies focused in detail on the analysis of the situation of integrated pupils, it offers multiple points of view.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2010, interní kód MU
Název: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty