KLENKOVÁ, Jiřina, Veronika GIRGLOVÁ a Pavla ŠVOJGROVÁ. Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2011, s. 95-106. ISBN 978-80-7315-216-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Název česky Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Název anglicky Education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools
Autoři KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí), Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavla ŠVOJGROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. od s. 95-106, 12 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055148
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; narušená komunikační schopnost; komunikativní kompetence; hlavní vzdělávací proud; základní škola; pedagog; podpůrná opatření; poradenské služby; žák s narušenou komunikační schopností
Klíčová slova anglicky framework educational programme of primary school; impaired communication ability; communication competences; mainstream education; primary school; pedagogue; supportive measures; counseling services; student with impaired communicatin ability
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 19. 2. 2013 13:11.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na výzkum v oblasti podpůrných opatření a poradenských služeb při rozvoji komunikačních kompetencí žáka s narušenou komunikační schopností. Tito žáci patří mezi žáky se zdravotním znevýhodněním, je tedy nezbytné jejich speciální vzdělávací potřeby v průběhu vzdělávání respektovat a naplňovat. Výzkumné šetření, jehož dílčí výsledky jsou v článku prezentovány, analyzuje způsoby podpory i specifika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v běžných školách. Výsledky vyplývají z praxe pedagogických pracovníků, kteří mají tyto žáky ve své péči.
Anotace anglicky
The paper includes information related to supportive measures and advisory services focused on development of communication competences of pupils with impaired communication ability. These students belong among pupils with health disabilities, therefore it is necessary to fulfill and respect their special educational needs. The survey analyses the ways of support and specificity of education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 01:13