Detailed Information on Publication Record
2011
Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran
ŽIŽLAVSKÝ, Michal and Otto EIBLBasic information
Original name
Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran
Name (in English)
Comparison of the Political Brand Personalities of the Czech Social Democratic Party, the Civic Democratic Party and Their Leaders
Authors
ŽIŽLAVSKÝ, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Otto EIBL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Sociální studia, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1214-813X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50601 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/11:00055179
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
politický marketing; branding; značka; osobnost značky; leader; ODS; ČSSD
Keywords in English
political marketing; branding; brand; brand personality; leader; ODS; ČSSD
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/1/2012 12:00, Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
V originále
Branding se stal jedním z nejpopulárnějších nástrojů, který je využíván v politickém marketingu. Mimo jeho praktické využití poskytuje branding poskytuje analytický rámec, kterým je možné nahlížet na politické strany a na to, jak jsou vnímány voliči. Tento text zkoumá (za využití pro české prostředí modifikované škály Jennifer Aaker), jakým způsobem jsou vnímány osobnosti stran ČSSD a ODS; výsledky jsou pak srovnány s tím, jak jsou vnímány osobnosti lídrů těchto stran.
In English
Branding has recently become one of the most popular tools used by political marketers. In addition to its practical use, the branding approach to political marketing also offers new possibilities to political scientists researching how political brands are perceived by voters. One such tool is the concept of brand personality. This paper uses the brand personality concept to compare the brand personalities of the two main Czech political parties – the Czech Social Democratic Party and the Civic Democratic Party – and their leaders. To do so, it uses Jennifer Aaker’s five-dimensional brand personality scale modified to for use on political brands and within the Czech political environment.
Links
MSM0021622407, plan (intention) |
|