ŽIŽLAVSKÝ, Michal a Otto EIBL. Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran. Sociální studia. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 8, č. 3, s. 67-98. ISSN 1214-813X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran
Název anglicky Comparison of the Political Brand Personalities of the Czech Social Democratic Party, the Civic Democratic Party and Their Leaders
Autoři ŽIŽLAVSKÝ, Michal (203 Česká republika, domácí) a Otto EIBL (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sociální studia, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1214-813X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00055179
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky politický marketing; branding; značka; osobnost značky; leader; ODS; ČSSD
Klíčová slova anglicky political marketing; branding; brand; brand personality; leader; ODS; ČSSD
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Otto Eibl, Ph.D., učo 65581. Změněno: 30. 1. 2012 12:00.
Anotace
Branding se stal jedním z nejpopulárnějších nástrojů, který je využíván v politickém marketingu. Mimo jeho praktické využití poskytuje branding poskytuje analytický rámec, kterým je možné nahlížet na politické strany a na to, jak jsou vnímány voliči. Tento text zkoumá (za využití pro české prostředí modifikované škály Jennifer Aaker), jakým způsobem jsou vnímány osobnosti stran ČSSD a ODS; výsledky jsou pak srovnány s tím, jak jsou vnímány osobnosti lídrů těchto stran.
Anotace anglicky
Branding has recently become one of the most popular tools used by political marketers. In addition to its practical use, the branding approach to political marketing also offers new possibilities to political scientists researching how political brands are perceived by voters. One such tool is the concept of brand personality. This paper uses the brand personality concept to compare the brand personalities of the two main Czech political parties – the Czech Social Democratic Party and the Civic Democratic Party – and their leaders. To do so, it uses Jennifer Aaker’s five-dimensional brand personality scale modified to for use on political brands and within the Czech political environment.
Návaznosti
MSM0021622407, záměrNázev: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 02:33