J 2011

Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran

ŽIŽLAVSKÝ, Michal a Otto EIBL

Základní údaje

Originální název

Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran

Název anglicky

Comparison of the Political Brand Personalities of the Czech Social Democratic Party, the Civic Democratic Party and Their Leaders

Autoři

ŽIŽLAVSKÝ, Michal (203 Česká republika, domácí) a Otto EIBL (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sociální studia, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1214-813X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/11:00055179

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

politický marketing; branding; značka; osobnost značky; leader; ODS; ČSSD

Klíčová slova anglicky

political marketing; branding; brand; brand personality; leader; ODS; ČSSD

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2012 12:00, Mgr. Otto Eibl, Ph.D.

Anotace

V originále

Branding se stal jedním z nejpopulárnějších nástrojů, který je využíván v politickém marketingu. Mimo jeho praktické využití poskytuje branding poskytuje analytický rámec, kterým je možné nahlížet na politické strany a na to, jak jsou vnímány voliči. Tento text zkoumá (za využití pro české prostředí modifikované škály Jennifer Aaker), jakým způsobem jsou vnímány osobnosti stran ČSSD a ODS; výsledky jsou pak srovnány s tím, jak jsou vnímány osobnosti lídrů těchto stran.

Anglicky

Branding has recently become one of the most popular tools used by political marketers. In addition to its practical use, the branding approach to political marketing also offers new possibilities to political scientists researching how political brands are perceived by voters. One such tool is the concept of brand personality. This paper uses the brand personality concept to compare the brand personalities of the two main Czech political parties – the Czech Social Democratic Party and the Civic Democratic Party – and their leaders. To do so, it uses Jennifer Aaker’s five-dimensional brand personality scale modified to for use on political brands and within the Czech political environment.

Návaznosti

MSM0021622407, záměr
Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích