C 2011

Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU

GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU

Název anglicky

Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD

Autoři

GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V, od s. 205-218, 14 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055184

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-220-8

Klíčová slova česky

hodnocení; hodnocení podporující učení; cizojazyčné vyučování; učitel

Klíčová slova anglicky

assessment; evaluation; assessment for learning; foreign language teaching; teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

I v cizojazyčné výuce se uplatňují moderní přístupy k hodnocení, které se zaměřují nejen na žákův výkon, ale i na evaluaci procesu učení, přičemž je zde významným způsobem zdůrazňována potřeba individualizovaného a diferencovaného uchopení dané problematiky společně s rozvojem schopnosti žákova sebehodnocení. Kapitola podává souhrnný přehled o aktuálních přístupech k hodnocení ve výuce cizích jazyků a představuje výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se cizím jazykům u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na základní škole.

Anglicky

Modern approaches to evaluation in foreign language teaching do not only focus on the evaluation of the pupil’s performance but also on the evaluation of the process of learning. Individualized and differentiated approach is emphasized together with the development of the pupil’s self-evaluation capacities. The aims of the chapter are to provide an overview of current trends in the evaluation in foreign language teaching and learning and to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of foreign language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic schools

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání