2011
Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU
GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU
Název anglicky
Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V, od s. 205-218, 14 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055184
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-220-8
Klíčová slova česky
hodnocení; hodnocení podporující učení; cizojazyčné vyučování; učitel
Klíčová slova anglicky
assessment; evaluation; assessment for learning; foreign language teaching; teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
I v cizojazyčné výuce se uplatňují moderní přístupy k hodnocení, které se zaměřují nejen na žákův výkon, ale i na evaluaci procesu učení, přičemž je zde významným způsobem zdůrazňována potřeba individualizovaného a diferencovaného uchopení dané problematiky společně s rozvojem schopnosti žákova sebehodnocení. Kapitola podává souhrnný přehled o aktuálních přístupech k hodnocení ve výuce cizích jazyků a představuje výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se cizím jazykům u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na základní škole.
Anglicky
Modern approaches to evaluation in foreign language teaching do not only focus on the evaluation of the pupil’s performance but also on the evaluation of the process of learning. Individualized and differentiated approach is emphasized together with the development of the pupil’s self-evaluation capacities. The aims of the chapter are to provide an overview of current trends in the evaluation in foreign language teaching and learning and to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of foreign language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic schools
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|