D 2011

Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické

PAVLOVSKÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické

Název česky

Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické

Název anglicky

Focused intervention in school practice

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 486-496, 10 s. 2011

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055197

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova česky

Dramatická výchova děti v riziku poruch chování intervenční triangl sociální stabilita kompetence potencialita

Klíčová slova anglicky

Drama in education etude ritual intervention strategy behaviour disorder institutional care intervention triangle social stability competences potentiality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 07:56, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Článek prezentuje výstup z výzkumu metodiky intervenčních strategií s využitím etud dramatické výchovy pro podporu a posilování dětí v ústavní výchově s cílem prevence poruch chování. U dětí v institucionální výchově je zvýšené riziko vývoje poruch chování především z důvodu patologických popř. omezených příležitostí k učení. Cílenou intervencí formou dramatické výchovy je možné jim tato znevýhodnění kompenzovat.

Anglicky

The article presents a research mapping the use of drama education etudes in the institutional care environment. The etudes are aimed to intervene and support the inclusion of children with behavior disorders.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání