D 2011

Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ

KLENKOVÁ, Jiřina a Mariana KOUTSKÁ

Základní údaje

Originální název

Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ

Název anglicky

Involvement od Curtural Institutions in Education of Deaf Pupils in Primary Schools

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Mariana KOUTSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Education of Students with Special Educational Needs, od s. 216 - 223, 8 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055198

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova anglicky

culture; cultural wealth; cultural institution; Framework Educational Program for Primary School; School Education Program; deaf pupils; education; accessibility; legislation; interpreting; sign language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2013 20:14, Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje první fázi výzkumného šetření v oblasti zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. Dominantním cílem připravovaného výzkumu je analyzovat problematiku potřeb neslyšících žáků ZŠ vzhledem ke službám kulturních institucí ve vztahu k očekávaným výstupům RVP ZV. Příspěvek terminologicky vymezuje téma kultury a kulturního bohatství. Představuje legislativu související s právy neslyšících ve světovém a českém kontextu. Příspěvek rovněž mapuje provázanost RVP ZV a kultury v jednotlivých vzdělávacích oblastech a průřezových tématech. V neposlední řadě se věnuje začlenění spolupráce s kulturními institucemi do ŠVP škol pro sluchově postižené.

Anglicky

The objective of this paper is to present the first part of the research focused on the involvement of cultural institutions in education for deaf pupils in primary schools. The major aim of the upcoming research is to analyze the issues of deaf pupils needs with regard to the cultural institutions services related to the prospective output of Frame Education Program for Primary Schools. The paper sets out the terminology of culture and cultural wealth as well as legislative tools connected with the rights of deaf people in Czech and international context.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

C_la_nek_Koutska__PED_2011.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru