2011
Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
KLENKOVÁ, Jiřina a Mariana KOUTSKÁZákladní údaje
Originální název
Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Název anglicky
Involvement od Curtural Institutions in Education of Deaf Pupils in Primary Schools
Autoři
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Mariana KOUTSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Education of Students with Special Educational Needs, od s. 216 - 223, 8 s. 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055198
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-216-1
Klíčová slova anglicky
culture; cultural wealth; cultural institution; Framework Educational Program for Primary School; School Education Program; deaf pupils; education; accessibility; legislation; interpreting; sign language
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2013 20:14, Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje první fázi výzkumného šetření v oblasti zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. Dominantním cílem připravovaného výzkumu je analyzovat problematiku potřeb neslyšících žáků ZŠ vzhledem ke službám kulturních institucí ve vztahu k očekávaným výstupům RVP ZV. Příspěvek terminologicky vymezuje téma kultury a kulturního bohatství. Představuje legislativu související s právy neslyšících ve světovém a českém kontextu. Příspěvek rovněž mapuje provázanost RVP ZV a kultury v jednotlivých vzdělávacích oblastech a průřezových tématech. V neposlední řadě se věnuje začlenění spolupráce s kulturními institucemi do ŠVP škol pro sluchově postižené.
Anglicky
The objective of this paper is to present the first part of the research focused on the involvement of cultural institutions in education for deaf pupils in primary schools. The major aim of the upcoming research is to analyze the issues of deaf pupils needs with regard to the cultural institutions services related to the prospective output of Frame Education Program for Primary Schools. The paper sets out the terminology of culture and cultural wealth as well as legislative tools connected with the rights of deaf people in Czech and international context.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|