2011
Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁZákladní údaje
Originální název
Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
Název česky
Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
Název anglicky
Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ
Vydání
2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Žák se sluchovým postižením, první stupeň základní školy, integrace, inkluze, inkluzivní vzdělávání, podmínky vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivní škole.
Klíčová slova anglicky
Pupil with hearing impairment, primary school, integration, inclusion, inclusive education, conditions for the education of pupils with hearing impairment in inclusive school.
Změněno: 30. 1. 2012 21:49, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina a prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Výzkumný soubor tvořili učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.
Anglicky
This paper deals with inclusive education of pupils with hearing impairment in South Moravian region and region Vysočina and presents the results of the research, whom aim was to find out the conditions for education of pupils with hearing impairment, material support of the pupils with regard to their special needs, competences of the teachers in the field of education of pupils with hearing impairment and exploitation of the offered cooperation with school counseling centers. In the research group were the teachers on primary schools. The answers were analyzed and a part of them is presented in this article. The results are commented and the tables and graphs are added.