k 2011

Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole

DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole

Název česky

Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole

Název anglicky

Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ

Vydání

2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Žák se sluchovým postižením, první stupeň základní školy, integrace, inkluze, inkluzivní vzdělávání, podmínky vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivní škole.

Klíčová slova anglicky

Pupil with hearing impairment, primary school, integration, inclusion, inclusive education, conditions for the education of pupils with hearing impairment in inclusive school.
Změněno: 30. 1. 2012 21:49, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina a prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Výzkumný soubor tvořili učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.

Anglicky

This paper deals with inclusive education of pupils with hearing impairment in South Moravian region and region Vysočina and presents the results of the research, whom aim was to find out the conditions for education of pupils with hearing impairment, material support of the pupils with regard to their special needs, competences of the teachers in the field of education of pupils with hearing impairment and exploitation of the offered cooperation with school counseling centers. In the research group were the teachers on primary schools. The answers were analyzed and a part of them is presented in this article. The results are commented and the tables and graphs are added.