D 2011

Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

Název česky

Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

Název anglicky

Ideal Model of Teaching in Instructional Resources for Teachers, DIY Kits for Teachers

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 134-140, 7 s. 2011

Nakladatel

Iura Edition

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050444

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-8078-459-1

Klíčová slova anglicky

instructional resources; teacher; further professional development

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 11:03, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.

Anglicky

This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě