2011
Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
Název anglicky
Stigmatization as Diverse Experience of Children with Behavioral Difficulties: Experience between Discreditation and Social Support
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. od s. 99-109, 11 s. 330. publikace Paido, 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055250
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-220-8
Klíčová slova česky
stigmatizace; pomáhající profese; etopedie; porucha chování; identita
Klíčová slova anglicky
stigmatization; helping professions; special education; behavioral difficulties; behavioral disorder; identity
Změněno: 1. 2. 2012 08:54, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama.
Anglicky
Negatively defined differences among people often lead to stigmatization of the ones who differ. Difference meaning negative social status is called stigma attribute. Clients of helping professions (such as children with behavioral difficulties and other target groups of special pedagogy) often have such negative attributes. This article offers specific view of the process of stigmatization as a source of diverse experience of the stigmatized people. The text presents data collected during qualitative research targeted on specific perspective of children clients of counseling care center for children with behavioral difficulties.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|