ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011, s. 99-109. 330. publikace Paido. ISBN 978-80-7315-220-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
Název anglicky Stigmatization as Diverse Experience of Children with Behavioral Difficulties: Experience between Discreditation and Social Support
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. od s. 99-109, 11 s. 330. publikace Paido, 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055250
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-220-8
Klíčová slova česky stigmatizace; pomáhající profese; etopedie; porucha chování; identita
Klíčová slova anglicky stigmatization; helping professions; special education; behavioral difficulties; behavioral disorder; identity
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 1. 2. 2012 08:54.
Anotace
Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama.
Anotace anglicky
Negatively defined differences among people often lead to stigmatization of the ones who differ. Difference meaning negative social status is called stigma attribute. Clients of helping professions (such as children with behavioral difficulties and other target groups of special pedagogy) often have such negative attributes. This article offers specific view of the process of stigmatization as a source of diverse experience of the stigmatized people. The text presents data collected during qualitative research targeted on specific perspective of children clients of counseling care center for children with behavioral difficulties.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 6. 2024 21:07