BARTOŇOVÁ, Miroslava. Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách (General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools). In OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. Analysis of Curriculum Supports for the Development of Key Competencies in Practical School Pupils. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 402-415, 13 pp. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách
Name in Czech Obecné přístupy k žákům se spciálními vzdělávacími potřebami na středních školách
Name (in English) General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Analysis of Curriculum Supports for the Development of Key Competencies in Practical School Pupils, p. 402-415, 13 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055303
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) profesní poradenství žáci se speciálními vzdělávacími potřebami vzdělávání střední vzdělávání učitel
Keywords in English professional orientation pupil with special educational needs education secondary education teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:33.
Abstract
Problematika profesní orientace u dospívajících jedinců s postižením je stále v popředí zájmu našich i zahraničních odborníků. Záměrem našeho příspěvku je prezentovat výzkumné šetření, které navazuje na výzkumy realizované v rámci výzkumného záměru v předcházejícím období. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na specifika přístupů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním vzdělávání s jejich možnostmi profesní orientace. Respondenty šetření byli výchovní poradci a žáci se SVP středních škol okresu Třebíč.
Abstract (in English)
The area of professional orientation of youth with special educational needs is at the forefront of interest of our and foreign specialists. The aim of our article is to present the research, which builds on research carried out within the research project in the preceding period. The survey was focused on attitudes towards pupils with special educational needs in secondary education with their professional orientation options. Respondents to the survey were education advisors and students with special educational needs in secondary school district Trebic.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:18