Detailed Information on Publication Record
2011
Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy
Name in Czech
Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy
Name (in English)
Analysis of Curriculum Supports for the Development of Key Competencies in Practical School Pupils
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole, p. 390-401, 11 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055304
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech)
střední vzdělávání praktická škola žák s mentálním postiţením vzdělávání
Keywords in English
secondary education practical school students with intellectual disabilities education research curriculum support
Tags
Reviewed
Změněno: 26/1/2013 15:31, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Rámcové vzdělávací programy pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a praktická škola dvouletá představují převratnou změnu v oblasti školství. Stanovují obsah, rozsah, podmínky a výsledky vzdělávání, které jsou povinné pro tvorbu školních vzdělávacích programů, které mohou školy do značné míry profilovat podle svých možností. Stať prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na možnosti přístupů a práce s výchovně vzdělávacími prostředky využívanými v edukaci záků na praktické škole dvouleté.
In English
Framework Educational Programs for the field of education in practical one-year school and practical two-year school represents a revolutionary change in education. Determining the content, scope, conditions and educational outcomes that are required for the creation of School Educational Programs, which schools largely profiled according to their abilities. The article presents partial results of a research focused on possibilities to access and work with educational and training resources used by the education of pupils at the practical two-year school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|