D 2011

Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy

Name in Czech

Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy

Name (in English)

Analysis of Curriculum Supports for the Development of Key Competencies in Practical School Pupils

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole, p. 390-401, 11 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055304

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-216-1

Keywords (in Czech)

střední vzdělávání praktická škola žák s mentálním postiţením vzdělávání

Keywords in English

secondary education practical school students with intellectual disabilities education research curriculum support

Tags

Reviewed
Změněno: 26/1/2013 15:31, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Rámcové vzdělávací programy pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a praktická škola dvouletá představují převratnou změnu v oblasti školství. Stanovují obsah, rozsah, podmínky a výsledky vzdělávání, které jsou povinné pro tvorbu školních vzdělávacích programů, které mohou školy do značné míry profilovat podle svých možností. Stať prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na možnosti přístupů a práce s výchovně vzdělávacími prostředky využívanými v edukaci záků na praktické škole dvouleté.

In English

Framework Educational Programs for the field of education in practical one-year school and practical two-year school represents a revolutionary change in education. Determining the content, scope, conditions and educational outcomes that are required for the creation of School Educational Programs, which schools largely profiled according to their abilities. The article presents partial results of a research focused on possibilities to access and work with educational and training resources used by the education of pupils at the practical two-year school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education