a 2011

Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách

Name (in English)

General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools

Edition

VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-215-4

Keywords (in Czech)

střední vzdělávání praktická škola žák s mentálním postiţením vzdělávání

Keywords in English

secondary education practical school students with intellectual disabilities education research curriculum support
Změněno: 13/4/2012 09:03, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Rámcové vzdělávací programy pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a praktická škola dvouletá představují převratnou změnu v oblasti školství. Stanovují obsah, rozsah, podmínky a výsledky vzdělávání, které jsou povinné pro tvorbu školních vzdělávacích programů, které mohou školy do značné míry profilovat podle svých moţností. Stať prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na moţnosti přístupů a práce s výchovně vzdělávacími prostředky vyuţívanými v edukaci ţáků na praktické škole dvouleté.

In English

Framework Educational Programs for the field of education in practical one-year school and practical two-year school represents a revolutionary change in education. Determining the content, scope, conditions and educational outcomes that are required for the creation of School Educational Programs, which schools largely profiled according to their abilities. The article presents partial results of a research focused on possibilities to access and work with educational and training resources used by the education of pupils at the practical two-year school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education