C 2011

Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.

Name (in English)

Professional Assesment for Pupils with Specific Learning Disabilities – Conclusions from the Research

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

MSD. Brno, FRIEDMANN Z. (et al.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Professional Assesment to Students the with Special Education Need and thein Success at the Job Market, p. 155-166, 11 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055308

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5602-2

Keywords (in Czech)

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola profesní orientace výchovný poradce strategie a přístupy

Keywords in English

Pupils with Special Needs Secondary School Professional Counseling Education Advisor Strategies and Approaches

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:40, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Profesní poradenství můžeme charakterizovat jako systém poradenských služeb k volbě povolání, k volbě optimální vzdělávací a profesní dráhy v průběhu celého života. U žáků se specifickými poruchami učení hraje profesní orientace důležitou úlohu v následném výběru střední školy. Faktory, které ovlivňují volbu profese, jsou popsány v prezentované kapitole. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

In English

Professional counseling can be characterized as a system of advisory services, career choice, the choice of optimal educational and career throughout life. For pupils with specific learning disabilities professional orientation plays an important role in the subsequent selection of high school. Factors that influence the choice of profession are described in chapter presented. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education