Detailed Information on Publication Record
2011
Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.
Name (in English)
Professional Assesment for Pupils with Specific Learning Disabilities – Conclusions from the Research
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
MSD. Brno, FRIEDMANN Z. (et al.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Professional Assesment to Students the with Special Education Need and thein Success at the Job Market, p. 155-166, 11 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055308
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech)
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola profesní orientace výchovný poradce strategie a přístupy
Keywords in English
Pupils with Special Needs Secondary School Professional Counseling Education Advisor Strategies and Approaches
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:40, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Profesní poradenství můžeme charakterizovat jako systém poradenských služeb k volbě povolání, k volbě optimální vzdělávací a profesní dráhy v průběhu celého života. U žáků se specifickými poruchami učení hraje profesní orientace důležitou úlohu v následném výběru střední školy. Faktory, které ovlivňují volbu profese, jsou popsány v prezentované kapitole. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
In English
Professional counseling can be characterized as a system of advisory services, career choice, the choice of optimal educational and career throughout life. For pupils with specific learning disabilities professional orientation plays an important role in the subsequent selection of high school. Factors that influence the choice of profession are described in chapter presented. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|