C 2011

Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.

Název anglicky

Professional Assesment for Pupils with Specific Learning Disabilities – Conclusions from the Research

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

MSD. Brno, FRIEDMANN Z. (et al.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Professional Assesment to Students the with Special Education Need and thein Success at the Job Market, od s. 155-166, 11 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055308

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5602-2

Klíčová slova česky

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola profesní orientace výchovný poradce strategie a přístupy

Klíčová slova anglicky

Pupils with Special Needs Secondary School Professional Counseling Education Advisor Strategies and Approaches

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:40, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Profesní poradenství můžeme charakterizovat jako systém poradenských služeb k volbě povolání, k volbě optimální vzdělávací a profesní dráhy v průběhu celého života. U žáků se specifickými poruchami učení hraje profesní orientace důležitou úlohu v následném výběru střední školy. Faktory, které ovlivňují volbu profese, jsou popsány v prezentované kapitole. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Anglicky

Professional counseling can be characterized as a system of advisory services, career choice, the choice of optimal educational and career throughout life. For pupils with specific learning disabilities professional orientation plays an important role in the subsequent selection of high school. Factors that influence the choice of profession are described in chapter presented. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání