BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Studijní obor speciální pedagogika pro učitele středních škol – výzkumné projekty (Study Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools – Research Projekts.). In FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. MSD. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 131-154, 23 pp. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studijní obor speciální pedagogika pro učitele středních škol – výzkumné projekty
Name (in English) Study Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools – Research Projekts.
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition MSD. Brno, FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce, p. 131-154, 23 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055309
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech) speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Keywords in English Special Education Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School Teacher of Vocational Subjects
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:44.
Abstract
Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia.
Abstract (in English)
Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The article deals with questions of new field of study Special Education for teachers of Secondary schools in combination field of study Teaching vocational subjects – specialization Services, studied as part of field of study Secondary School Teaching, follow Master Program degree, distance form, on the basis of research projects undertaken graduate studies.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:35