C 2011

Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.

KLENKOVÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.

Název anglicky

Special Educational Diagnostics of Lexical and Morphosyntactic Language Levels in Children.

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. od s. 217-226, 10 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055336

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-219-2

Klíčová slova anglicky

preschool age; impaired communication ability; special pedagogical diagnostics; speech therapy diagnostics; language lexical components; morphology; syntax

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 13:12, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován u dětí před nástupem do školy s cílem zjistit, jak je rozvinuta jejich slovní zásoba, morfologie a syntax. Výzkumná šetření proběhla u dětí s narušenou komunikační schopností, které jsou zařazeny do logopedických tříd mateřských škol, kontrolní skupinou byly intaktní děti předškolního věku z běžných mateřských škol.

Anglicky

This chapter presents the research conducted in the group of pre-school children. The aim was assess the actual level of their vocabulary, morphology and syntax. The survey was conducted in children with impaired communication ability placed in speech therapy classesin pre-schools. The control constituted of preschool children educated in mainstream pre-schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání