KLENKOVÁ, Jiřina. Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. Brno: Paido, 2011, s. 217-226. ISBN 978-80-7315-219-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.
Název anglicky Special Educational Diagnostics of Lexical and Morphosyntactic Language Levels in Children.
Autoři KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. od s. 217-226, 10 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055336
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-219-2
Klíčová slova anglicky preschool age; impaired communication ability; special pedagogical diagnostics; speech therapy diagnostics; language lexical components; morphology; syntax
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 19. 2. 2013 13:12.
Anotace
V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován u dětí před nástupem do školy s cílem zjistit, jak je rozvinuta jejich slovní zásoba, morfologie a syntax. Výzkumná šetření proběhla u dětí s narušenou komunikační schopností, které jsou zařazeny do logopedických tříd mateřských škol, kontrolní skupinou byly intaktní děti předškolního věku z běžných mateřských škol.
Anotace anglicky
This chapter presents the research conducted in the group of pre-school children. The aim was assess the actual level of their vocabulary, morphology and syntax. The survey was conducted in children with impaired communication ability placed in speech therapy classesin pre-schools. The control constituted of preschool children educated in mainstream pre-schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2024 19:42