C 2011

Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti

Název česky

Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti

Název anglicky

Status of Persons with Intellectual Disabilities in the Family and Society

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním nevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. od s. 201-214, 13 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055337

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-219-2

Klíčová slova česky

mentální postižení jedinec s mentálním postižením rodina profese zvláštnosti jedince speciální škola rodičovský styl volní vlastnosti paměť sebehodnocení socializace

Klíčová slova anglicky

intellectual disabilities a person with intellectual disabilities family profession individual traits special school family style free features memory self-esteem socialization

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:39, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedna z nejdůležitějších otázek dospělosti osob s mentálním postižením je schopnost samostatného života. Rodiče mají snahu chránit své děti bez ohledu na jejich věk. Osamostatnění osob s mentálním postižením od rodiny je velmi těžké. V příspěvku je prezentované kvalitativní výzkumné šetření popisující přístupy a náhled na rodiny s dospělými osobami s mentálním postižením.

Anglicky

One of the most important issues in adulthood persons with intellectual disabilities is the ability of independent living. Parents tend to protect their children regardless of their age. Independence of people with intellectual disabilities from their families is very difficult. This article presents a qualitative research describing the approach and perspective on the families with adults with intellectual disabilities.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání