2011
Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti
Název česky
Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti
Název anglicky
Status of Persons with Intellectual Disabilities in the Family and Society
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním nevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. od s. 201-214, 13 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055337
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-219-2
Klíčová slova česky
mentální postižení jedinec s mentálním postižením rodina profese zvláštnosti jedince speciální škola rodičovský styl volní vlastnosti paměť sebehodnocení socializace
Klíčová slova anglicky
intellectual disabilities a person with intellectual disabilities family profession individual traits special school family style free features memory self-esteem socialization
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:39, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Jedna z nejdůležitějších otázek dospělosti osob s mentálním postižením je schopnost samostatného života. Rodiče mají snahu chránit své děti bez ohledu na jejich věk. Osamostatnění osob s mentálním postižením od rodiny je velmi těžké. V příspěvku je prezentované kvalitativní výzkumné šetření popisující přístupy a náhled na rodiny s dospělými osobami s mentálním postižením.
Anglicky
One of the most important issues in adulthood persons with intellectual disabilities is the ability of independent living. Parents tend to protect their children regardless of their age. Independence of people with intellectual disabilities from their families is very difficult. This article presents a qualitative research describing the approach and perspective on the families with adults with intellectual disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|