BARTOŇOVÁ, Miroslava. Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním nevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 201-214, 13 s. ISBN 978-80-7315-219-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti
Název česky Postavení osob s mentálním postižením v rodině společnosti
Název anglicky Status of Persons with Intellectual Disabilities in the Family and Society
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním nevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. od s. 201-214, 13 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055337
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-219-2
Klíčová slova česky mentální postižení jedinec s mentálním postižením rodina profese zvláštnosti jedince speciální škola rodičovský styl volní vlastnosti paměť sebehodnocení socializace
Klíčová slova anglicky intellectual disabilities a person with intellectual disabilities family profession individual traits special school family style free features memory self-esteem socialization
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 2. 3. 2014 21:39.
Anotace
Jedna z nejdůležitějších otázek dospělosti osob s mentálním postižením je schopnost samostatného života. Rodiče mají snahu chránit své děti bez ohledu na jejich věk. Osamostatnění osob s mentálním postižením od rodiny je velmi těžké. V příspěvku je prezentované kvalitativní výzkumné šetření popisující přístupy a náhled na rodiny s dospělými osobami s mentálním postižením.
Anotace anglicky
One of the most important issues in adulthood persons with intellectual disabilities is the ability of independent living. Parents tend to protect their children regardless of their age. Independence of people with intellectual disabilities from their families is very difficult. This article presents a qualitative research describing the approach and perspective on the families with adults with intellectual disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 15:24