C 2011

Stav inkluze žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Stav inkluze žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Current State of Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. p. 63-78, 15 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055338

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5709-8

Keywords (in Czech)

podpůrná opatření vzdělávání inkluze pedagog žák s lehkým mentálním postižením kvalitativní výzkum hloubkový rozhovor učební strategie školní prostředí

Keywords in English

support measures education inclusion teacher pupil with mild intellectual disabilities qualitative research depth interview learning strategies school environment

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:43, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola prezentuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na inkluzi žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces integrace/inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v Brně městě a Vyškově.

In English

This article presents a qualitative research aimed at the inclusion of pupils with mild mental disabilities. The aim of the research was to describe factors and support measures affecting the process of integration / inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in primary schools in the city of Brno and Vyskov.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education