Detailed Information on Publication Record
2011
Stav inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Stav inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Current State of Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. p. 63-78, 15 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055338
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5709-8
Keywords (in Czech)
podpůrná opatření vzdělávání inkluze pedagog žák s lehkým mentálním postižením kvalitativní výzkum hloubkový rozhovor učební strategie školní prostředí
Keywords in English
support measures education inclusion teacher pupil with mild intellectual disabilities qualitative research depth interview learning strategies school environment
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:43, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola prezentuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na inkluzi žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces integrace/inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v Brně městě a Vyškově.
In English
This article presents a qualitative research aimed at the inclusion of pupils with mild mental disabilities. The aim of the research was to describe factors and support measures affecting the process of integration / inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in primary schools in the city of Brno and Vyskov.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|