KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ. EMEE – Well-founded feedback in learning management systems. AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research. Magnanimitas, 2011, s. 142-145, 164 s. ISSN 1804-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
Název anglicky EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
Autoři KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ.
Vydání AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research, Magnanimitas, 2011, 1804-7890.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky feedback, learning management system, analytic tool, e-learning, Moodle
Štítky best
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA, učo 98951. Změněno: 3. 2. 2012 09:26.
Anotace
This paper gives an introduction to effective monitoring and evaluation of education. Well-founded feedback called EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) represents an interdisciplinary project combining an informatics approach with mathematical and pedagogical methods. The EMEE idea is based on an innovative feedback method integrated into an appropriate learning management system. The added value lies in new information for teachers discovered by data mining, statistical and analytical data processing. The result will be clearly visualized in diagrammatic form (graphs and tables). EMEE functionalities will be available in the most widespread and most popular LMS Moodle. All fundamental principles including the conceptual database model are described in this paper.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 16:34